Forum ...:::Hogwart:::... Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 Lekcja II Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Hermiona
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:37, 30 Lip 2007 Powrót do góry

ACCIO - zaklęcie przywoływujące. powoduje, iż wezwany przedmiot przeleci do czarodzieja nawet z dość dużej odległości, m.in. CO 77, 365, 371

AQUAMENTI - zaklęcie powodujące, że z końca różdżki czarodzieja wylatuje strumień wody. Użyte przez Harrego w KP 616

ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamknięte drzwi, okna, itd. Uzyte po raz pierwszy przez Hermionę w KF 169

ANAPNEO - zaklęcie przywracające prawidłowe oddychanie, np. po zakrztuszeniu się. Uzyte przez Slughorn'a w KP 159

APARECIUM - sprawia, że to co niewidzialne staje się widzialne. Zastosowane przez Hermionę na pamiętniku Riddle'a KT 246

AVADA KEDAVRA - klątwa niewybaczalna. niemożna się przed tym zaklęciem obronić. powoduje natychmiastową śmierć. W prawie wszystkich przypadkach nie pozostawia żadnego śladu. Uzyte m.in. CO 230, 232, 662.

AVIS - wyczarowuje małe, ćwierkające ptaszki. Uzyte przez Pana Ollivander'a podczas Turnieju Trójmagicznego. Sprawdził w ten sposób różdżke Victora Kruma CO 326

CHłOSZCZYĆ - zaklęcie czyszczące. Użyte przez Tonks na klatce Hedwigi. ZF 65

CONFUNDUS - zaklęcie powodujące, że jego "ofiara" wierzy w to, w co chcemy aby uwierzyła - po prostu omamia ofiarę. Użyte m.in. przez Hermionę w KP podczas eliminacji do drużyny Quidditch'a. Jednak wspomniano już je w WA 402 i CO 295.

COLLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi. Użyte przez GD podczas walki w Departamencie Tajemnic, ZF 861

CONJUNCTIVITUS - zaklęcie atakujące oko przeciwnika. Powoduje bardzo duży ból. Użył je Victor Krum podczas walki ze smokiem. CO 425

CRUCIO - klątwa niewybaczalna. powoduje straszliwy ból u ofiary. CO 229, 601, 652

CHŁOCZYŚĆ - czyści różne rzeczy. np. klatki po zwierzakach. ZF 65

DELETRIUS - zaklęcie wymazujące. Sprawia, że to co zostało wywołane np. przez zaklęcie Priori Incantatem znika. CO 147

DENSAUEGO - jeśli chcesz, aby ofiary zęby urosły do ziemi to wypowiedz to zaklęcie. CO 315

DIFFINDO - zaklęcie "rozpruwające" np. torby. Użyte przez Harrego w CO, aby rozpruc torbę Cedrika. CO 359

DISSENDIUM - zaklęcie otwierające, np. przejście za posagiem jednookiej wiedźmy. WA 206

DRĘTWOTA - ofiara drętwieje, traci zdolność ruchu. CO 140, 344

ENERVATE - kontrzaklęcie dla DRĘTWOTY, powoduje, że ofiara odzyskuje przytomność, zdolnośc ruchu. CO 144, 583, 708

ENGORGIO - zaklęcie powiększające (rozdymające). Uzyte przez fałszywego Moody'ego na pająku podczas lekcji. CO 229

EPISKEY - zaklęcie "naprawiające". Tonks uzyła go, aby "wyleczyć" nos Harrego, KP 172

EVANESCO - sprawia, że dany przedmiot znika ZF 94, 263

EXPECTO PATRONUM - zaklęcie, które wyczarowuje patronusa, który broni czarodzieja przed zgubnym wpływam demetora WA 250, 255, 276, CO 649

EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające. zabiera różdżkę przeciwnikowi. KT 201, 252, 312, 353, 376, WA 358

FERULA - Zaklęcie pierwszej pomocy. Automatycznie wyczarowuje bandaże, szyny WA 392

FINITE - krótsza wersja FINITE INCANTATEM, zatrzymuje efekt działającego w danej chwili zaklęcia. Uzyte przez Lupina na Nevillu w DT. ZF 883

FINITE INCANTATEM - przerywa działanie zaklęcia, KT 204

FLAGRATE - pozwala tworzyć różdżką różne ogniste kształty w powietrzu. Hermiona użyła go do oznaczenia drzwi w DT, ZF 845

FURNUNCULUS - zaklęcie parzące, na ciele ofiary pojawiają się bąble CO 315, 754

IMPEDIMENTO - całkowite zatrzymanie lub spowolnienie "obiektu". CO 599, 651, 657, 693, ZF 458, 710, 878, KP 618, 641

IMPERIO - klątwa niewybaczalna. ofiara jest pod całkowitym panowaniem rzucającego czar. praktycznie nie ma własnej woli. CO 228, 246, 686

IMPERVIUS - powoduje, że dany przedmiot odpycha wodę, staje się wodoodporny. Uzyty przez Hermionę na okularach Harrego podczas meczu w Quidditch'a. WA 188

INCARCEROUS - wysyła liny, które oplatają ofiarę lub przedmiot. Użyła go Umbridge, aby związać centaury. ZF 826, KP 618,

INCENDIO - rozpala ognień. CO 55

JĘZLEP - zaklęcie przyklejające język do podniebienia, KP 452

LEGILIMENS - zaklęcie powodujące włamanie się do cudzych myśli, wspomnień. Używał go Snape podczas nauki oklumencji Harrego. ZF 591

LEVICORPUS - zawiesza ofiarę w powietrzu za kostkę głową w dół. Jedno z zaklęć ze słynnej księgi Księcia Półkrwi. Harry wypróbował je na Ronie. KP 259

LIBERACORPUS - kontrzaklęcie do LEVICORPUS. KP 259

LOCOMOTOR... - po pierwszym słowie należy wypowiedzieć nazwę obiektu, który chcemy przetransportować, np. LOCOMOTOR KUFRY. W taki sposób zastosował je prof. Flitwick, aby przenieść kufry prof. Trelawney. ZF 65, 658

LOCOMOTOR MORTIS - skleja nogi, uniemożliwiając ofiarze poruszanie. KF 231

LUMOS - z końca różdżki wydobywa się światło. ZF 25, CO 647

MOBILIARBUS - powoduje przesunięcie się drzewa. W tym przypadku choinki, użyte przez Hermionę w gospodzie. WA 213

MOBILICORPUS - za jego pomocą możemy przenieść ciało. Uzyte przez Lupina do przetransportowania ciała Snape'a. WA 392

MORSDMORDRE - czar wyczarowujący Morczny Znak. CO 139

MUFFLIATO - sprawia, że w uszach osoby siedzącej najbliżej rzucającego urok, pojawia się niezidentyfikowane buczenie. Dzięki temu rzucający zaklęcie może spokojnie rozmawiać, bez obawy, że zostanie podsłuchany. Jest to jedno z zaklęć z księgi Księcia. KP 451

NOX - gasi światło spowodowane zaklęciem lumos. WA 353

OBLIVIATE - zaklęcie powodujące zanik lub modyfikację pamięci. KT 318, CO 87

OPPUGNO - sprawia pojawienie się jakiś stworzeń, np. ptaków, które są pod kontrolą rzucającego czar i atakują wskazany obiekt. W przypadku Hermiony były to ptaki, które zaatakowały Rona. KP 327

ORCHIDEUS - z końca różdżki wystrzela bukiet kwiatów. CO 325

PAKUJ! - wskazany przedmiot ląduje w najbliższej walizce, torbie, plecaku. ZF 64

PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie uziemiające chochliki (rzekomo). KT 111

PETRIFICIUS TOTALUS - totalnie paraliżuje ofiarę. Hermiona Użyła go na Nevill'u. KF 282

PRIORI INCANTATEM - zaklęcie dzięki któremu możliwe jest odtworzenie ostatniego zaklęcia rzuconego za pomocą różdżki. Identyczny efekt daje połączenie dwóch różdżek o tym samym rdzeniu, w przypadku gdy jedna z nich przejmuje kontrolę nad drugą. Tak było podczas walki Harrego z Voldermortem. CO 147, 721

PROTEGO - tworzy magiczną tarczę, która chroni przed zaklęciami przeciwnika. ZF 652, 877, 886

QUIETUS - kontrzaklęcie dla SONORUS. Sprawia, że głos wraca do normalnego tonu, natężenia. CO 126

REDUCIO - kontrzaklęcie do ENGORGIO. Zaczarowany obiekt wraca do swojego normalnego rozmiaru. CO 230

REDUCTiO - zaklęcie usuwające różne obiektyz drogi czarodzieja. ZF 860

RELASHIO - z końca rózdżki wylatuja parzące iskry w kierunku przeciwnika. CO 518

RENNEREVATE - przywraca przytomność nieprzytomnej osobie. CO 144, 708 Na początku w książkach zaklęcie to figurowało jako ENERVATE, jednak JK Rowling zmieniła je pózniej na własnie RENNEREVATE.

REPARO - zaklęcie naprawiające zepsute przedmioty, np. stłuczone okulary. CO 181, ZF 368, KP 239, 306

RICTUSEMPRA - powoduje u ofiary niekontrolowane wybuchy smiechu. Trakotwane tez jako zaklęcie rozweselające. KT 203

RIDDIKULUS - zaklęcie przeciw boginowi, powoduje, że zamienia się on w coś dla nas zabawnego. WA 143, :, 148, 255, CO 649

SECTUMSEMPRA - powoduje głębokie, cięte rany u ofiary. Kolejne zaklęcie z księgi Księcia. KP 562

SERPENSORITA - wyczarowuje węża. KT 205

SILENCIO - ucisza coś/kogoś. Hermiona użyła go w DT. ZF 865

SONORUS - zwiększa moc głosu. Używane podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u. CO 113, 516, 646

SPECIALIS REVELIO - używane do zidentyfikowania składników wskazanej substancji lub autora danego przedmiotu. Uzyte przez Hermionę na książce Księcia. KP 210, 407

TARANTALLEGRA - zmusza ofiarę do niekontrolowanego tańca. kt 204

TERGEO - czyści wskazaną osobę lub przedmiot. Coś podobnego do CHŁOSZCZYĆ. Użyła go Hermiona, aby oczyścić twarz Harrego z krwi. KP 178

WADDIWASI - odblokowanie zapchanego otowru np. zapchanej gumą do żucia dziurki od klucza. WA 140

WINGARDIUM LEVIOSA - te zaklęcie podnosi kogoś, coś ... Powoduje lewitację. KF 180, 185

WSKAŻ MI - różdżka działa jakkompas. Użyte przez Harrego w labiryncie podczas trzeciego zadania w Turnieju. CO 648, 656

ZAKLĘCIA ANTYMUGOLSKIE - sprawiają, że mugole nie zbliżają się do danego miejsca, np. Hogwart'u. Wywołują u mugola wrażenie, że zapomnieli o czymś bardzo ważnym i muszą zawrócić. W przypadku Hogwrtu widzą po prostu tabliczkę przy ruinach "Wstęp wzbroniony". Użyte równiez podczas Mistrzostw Świata w Quidditch'u. CO 105, 178

ZAKLĘCIA ZWODZĄCE - zniekształcają one obraz przedmiotu lub zwierzęcia. Posiadacze magicznych stworzeń takich jak pegazy i hipogryfy muszą je codziennie rzucać na swoich pupilków, aby nie zostały zauważone przez mugoli.

ZAKLĘCIE FIDELIUSA - przy jego pomocy możemy zdeponować jakąś tajemnicę w duszy żywego człowieka - Strażnika Tajemnicy. WA 216, 217

ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - przeciwnieństwo zaklęcia przywołującego. Sprawia, że wskazany przedmiot zostanie odesłane na wskazane przez nas miejsce. CO 501, 598

ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - powoduje unoszenie się przedmiotów i osób w powietrzu. Użyte przez Zgredka w domu Dursleyów. KT 26, 27

ZAKLĘCIE ZAMRAŻAJĄCE - użyte przez Hermionę na chochlikach podczas lekcji z Lockhartem. Powoduje, że wskazany obiekt nieruchomieje. KT 111

ZAKLĘCIE ZAMROŻENIA OGNIA - używane w średniowieczu przez czarownice palone na stosie, powodowało, że ogień zamiast parzyć łaskotał. WA 8

ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - uzyte przez Hagrida na dyniach, aby urosły do dość sporych rozmiarów. Powoduje ono szybki wzrost roślin. KT 126

Te zaklęcia oprócz Zakazanych możecie ćwiczyć w sali nr 17 czyli ploteczki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Hermiona
Administrator
Administrator



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 129 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:49, 30 Lip 2007 Powrót do góry

Tam gdzie piszę:
KF - Kamień Filozoficzny
KT - Komnata Tajemnic
WA - Więzień Azkabanu
CO - Czara Ognia
ZF - Zakon Feniksa
KP - Książe półkrwi
i obok jest cyfra czyli strona na której występuje to zaklęcie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)